marți, 25 martie 2014

Curs Psihologia Copilului si Adolescentului

fragment:


"Este bine cunoscut că o abordare ştiinţifică este întotdeauna un demers
intelectual orientat spre scop. Ca oameni de ştiinţă trebuie să ne definim foarte clar
scopul studiului şi apoi să colectăm date pentru a testa ipotezele sau a rezolva
problemele. În acest proces dăm la o parte experienţele umane şi aspectele care nu
corespund scopului studiului.

Maslow era de părere că, înainte să ne lăsăm prinşi de
ipotezele şi scopurile studiului să ne deschidem lumii într-o manieră senzorială,
preraţională la un nivel experienţial. Ar trebui să experimentăm lumea mult mai
receptiv şi mai viu, să ne lăsăm conduşi de ceea ce ne mişcă şi ne încântă, asemenea
copiilor. Astfel vom dobândi insighturi care mai târziu vor ghida demersurile noastre
raţionale, ştiinţifice."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu