vineri, 8 iunie 2012

A vota sau a nu vota, asta-i intrebarea!


Ma tot chinui la un post care s-a blocat. Asa mi se intampla cand e ceva important, cand e ceva care conteaza. Ma blochez.

Asa ca in lipsa de altceva, sa vorbim despre politica:) Pai despre politica nu prea am ce sa zic, ca nu prea avem o relatie deosebita, pe principiul eu ma fac ca votez, ei se fac ca lucreaza.

Totusi, e mai bine. Am trecut peste faza cu “nu ma duc la vot” sau peste aia cu “toti politicienii sunt corupti” ca mi-am dat seama ca seamana ingrijorator de mult cu “toti barbatii e porci” sau “toate femeile e curve” si generalizarile nu sunt bune.

Si am inceput sa ma uit timid in jur sa vad cam ce pot alege. Ce mi se pare mie cel mai dificil la alegerea candidatului este ca trebuie sa stai sa urmaresti judicios toate clipurile electorale, toate mesajele directe sau subliminale pe care le transmite, toate emisiunile si talk-show-urile in care sa observi toate cuvintele pe care le scapa la nervi, la oboseala, cum ar veni cele in care arata cum gandeste de fapt, pana sa isi recompuna la loc masca de om perfect. Iar eu nu pot sa fac asta, ma enervez si inchid televizorul, fereastra de IE, clip-ul de pe youtube, etc inainte sa se termine si apoi imi pare rau ca n-am ascultat pana la capat.

Pentru ca mai este un aspect : nu este suficient sa fie destept, frumos si bine intentionat ci trebuie sa fie si suficient de abil astfel incat sa supravietuiasca caracatitei din spate , adica intereselor economico-financiare a altor neni care nu prea se vad si nu prea se schimba. Si e greu, e intr-un fel nevoie de un om care dincolo de cinste si bune intentii, sa aiba capacitatea sa impace si capra si varza adica ce a facut Mihai Viteazu (parca?) prin istoriile noastre: fa-te frate cu turcii pana treci puntea. E greu, e complicat, nu oricine are capacitatea asta, si daca o are cum mai sunt eu sigura ca o foloseste?

Mie mi se pare haioasa chestia urmatoare: in mod normal se face un contract de munca pe perioada determinata (sa zicem de dragul exemplului pe 4 ani) in care agreezi dinainte care sunt obiectivele, rezultatele si peste 6 luni/1 an esti evaluat, esti ok, continui iar daca nu, esti concediat. Aici ti se face contract de munca pe 4 ani si nu te mai evalueaza nimeni, mai suntem noi aia mici si negri de pe margine care mai tipam, pai n-ai zis ca faci asta! Dar deja la momentul respectiv vocile noastre devin nesemnificative: contractul este pe 4 ani, indiferent de rezultate, asa ca nu mai conteaza.

Pana la urma cred ca o iau prin eliminare, ca la examenele grila din facultate cand nu stiam raspunsul corect. Voi aveti alta metoda?

2 comentarii:

  1. In situatia actuala din tara,doar prin eliminare se poate vota. Dar daca prin eliminare, sint eliminati toti potentialii candidati..?

    RăspundețiȘtergere
  2. te intorci la lista, il iei pe ultimul eliminat si-l votezi:) stiu, nu e solutia ideala dar eu n-as vrea sa mai fac greseala cu absenta de la vot...

    RăspundețiȘtergere