joi, 14 februarie 2013

Cand renunt, atunci se intampla



Este ceva ce mi s-a intamplat de multe ori si sunt curioasa daca mai e cineva in situatia asta. Imi doresc foarte mult ceva, nu conteaza ce, dar sa spunem ceva important: un copil, un super job, un tip de care imi place, in fine, intelegeti voi ideea, nu e vorba de “imi doresc o prajitura de la cofetarie” ci something big.
Si imi setez obiectivul. Si incep activitatea de aducere la indeplinire. Si da-i si da-i si lupta si lupta … si nimic.
Furioasa, ma retrag , imi ling ranile, refac strategia si apoi iar: da-i si da-i si lupta si lupta...si nimic. Si iarasi de la capat (asta e partea proasta cand esti prea ambitios si nu stii unde sa te opresti). Si tot nimic!

Bey si atunci ma pocneste asa o lehamite si-mi zic: gata, mi s-a luat, nu-mi mai trebuie. Si chiar nu-mi mai trebuie, pentru ca dezamagirea e cumplita, trece prin mine si arde tot, gata...ramane totul incinerat, asta e, inghit in sec si plec mai departe. Si se creeaza in mine asa o convingere de fier ca lucrul ala n-o sa se intample pentru ca eu am facut tot ce e posibil si n-a mers - deci asta e!

Si in momentul ala, in care renunt, nu stiu cum ...cand chiar nu-mi mai pasa, nu mai vreau, nu mai cred...se intampla.
Si e un soc, pentru ca e ca si cum tu ai fi convins ca nu ai conditie fizica si vine unul si-ti spune ca ai alergat 200km fara oprire. Si tu incerci sa-l convingi ca e o confuzie, ca nu e vorba de tine si omul iti arata dovezi ca tu ai fost. Asa si eu...incerc sa explic ca e o greseala, ca nu se poate.

Asa s-a intamplat cand am ramas insarcinata dupa ce facusem tot felul de tratamente si fusesem diagnosticata cu infertilitate temporara, cand m-am resemnat cu ideea ca eu n-o sa am copii - s-a intamplat miracolul.
Asa mi s-a intamplat cand asteptam un telefon de la job-ul visurilor mele, fusesem la interviuri si totul ok dar telefonul nu venea desi am incercat sa pun presiune de la toti oamenii “din interior” pe care ii cunosteam, plus toate “pilele” pe care le-am gasit disponibile in momentul ala. Si cand am renuntat la orice speranta, dupa aproape doua luni, telefonul a sunat.

Nu inteleg cum functioneaza pentru ca am mai incercat sa pacalesc soarta si sa zic cu voce tare “gata, nu ma mai intereseaza, nu-mi mai pasa” dar in gand sa-mi doresc meschin sa se intample totusi si sa tin pumnii stransi poate-poate....ei, si atunci n-a mai functionat!
Doar mie mi se intampla asa? Si oare ce ar trebui sa invat din asta? Sa nu mai incerc sa “controlez” lucrurile? Sau ce? Pentru ca procesul cu totul e foarte dureros si as vrea sa gasesc o scurtatura...

4 comentarii:

  1. Ai grija de ce-ti doresti, ca poate se intampla - asta e in cazul meu. Lucruri pe care mi le doresc foarte tare, si cand le obtin, dezamagirea e cat casa.
    La tine sunt coincidente faricite ca le-ai obtinut cand nu te-ai mai gandit la ele asa mult. S-ar fi intamplat oricum. Si bine ca s-au intamplat.
    Ce poti face acum cel mai bine e sa te bucuri de ele :-). Si sa nu te gandesti ca data viitoare va fi tot asa de greu. Poate ai o surpriza placuta.
    Lehamitea asta o fi avand o explicatie medicala. Imi dau si eu cu parerea, nu sunt medic, cand nivelul de stres e foarte mare, organismul face el ceva sa se protejeze, sa nu "arda" .
    Nu prea cred eu ca e usor sa dai comenzi creierului sa nu-i mai pese. Unii sunt mai calmi din nastere, au un autocontrol mai bun. Altii si-l exerseaza. Dar nu e sigur ca vor avea rezultate , din pacate aici ma incadrez si eu... dar ma lupt zilnic, si nu ma las.
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  2. interesanta partea cu dezamagirea dupa implinire...cica o metoda de a verifica daca e cu adevarat ceva important pentru tine sau doar o "dorinta falsa" este sa te gandesti ca ti s-a indeplinit si sa urmaresti reactiile din corp si ceea ce simti...daca e o caldura placuta, undeva, imediat sub ombilic, e de bine, daca e mai sus, in cosul pieptului, sau in cap, e de rau:) si alta metoda mai "rationala" ar fi sa te intrebi "daca mi s-ar indeplini si n-as putea spune la nimeni despre asta, mi-as mai dori-o?"

    eu, personal prefer prima varianta, e mai sigura...dar iti ia ceva timp, pentru ca daca nu ai antrenament, ti se pare ca simti caldura si raceala peste tot:)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Acum depinde si de ce-ti doresti, dupa o varsta poti face diferenta mai bine intre dorinte si nevoi. O slujba (buna daca se poate) e vitala. Un copil (pentru cine isi doreste), nu mai vorbesc.
    Mie mi se potriveste varianta 2, nici nu m-am gandit, dar chiar o s-o aplic :-) Macar cand vine vorba de shopping.

    Faza cu dezamagirea apare la mine pentru ca am prostul obicei sa idealizez ce-mi doresc. Vad doar partea pozitiva, nu reala. Sau, poate imi place senzatia aia de asteptare, ma tine alerta, si dupa ce se termina, revin la plictiseala de toate zilele
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  4. Cacat! E doar hazardul care uneori îşi bate joc de noi. Sau mă rog, eu aşa cred. Cel puţin atunci când împlinirea vine prea târziu. Întâmplare: Am iubit odată un tip rău de tot, a fost aşa o pasiune năvalnică însă nu s-a concretizat într-o relaţie pentru că a dispărut pur si simplu. Nu fusese mare lucru între noi dar mă indragostisem nebuneşte si am plâns ca o cretină multă vreme. Apoi mi-am lins rănile şi am mers mai departe. Si m-am căsătorit cu un tip tare fain dar n-a fost nimic mistuitor între noi. Au trecut vreo 5 ani de căsnicie şi aveam 2 copii şi o căsnicie frumoasă când am primit un telefon de la tipul după care plansesem si oftasem si care îmi spunea că m-a iubit dintotdeauna dar a trebuit să plece să-şi facă intai un rost înainte de a-şi face o familie. De la acel telefon au mai trecut vreo 5 ani iar el încă mai stăruie la poarta mea. Pai ziceţi si voi nu e hazardul ăsta cacacios? Ce rost mai are acum? Eu îmi văd în continuare de familia mea iar el imbatraneste singur (are deja 45 de ani) aşteptând şi sperând că eu o să fiu din nou cândva disponibilă.

    RăspundețiȘtergere