miercuri, 6 februarie 2013

Exersarea rabdarii

Stiti experimentul ala cu copii de 4-5 ani cand le spune examinatorul ca trebuie sa stea in fata unei prajituri o ora si daca reusesc, mai primesc una, daca nu, raman doar cu aia din fata? Cica este cel mai precoce experiment pentru a prezice gradul de reusita in viata al copilului. EU l-am intalnit in Inteligenta Emotionala a lui Goleman dar banuiesc ca nu e singura sursa.

In fine, ce vroiam sa zic: fetita mea este o gurmanda...daca i-as pune o prajitura in fata, probabil ca pana sa ajung la usa si s-o las singura in camera ora respectiva (asa zice experimentul) ea ar fi deja cu prajitura in falci. Deci, prefer sa nu fac experimentul ca sa nu ma demoralizez:)

Dar exersarea rabdarii este un lucru bun si o s-o ajute de la rabdarea ducerii la capat al unui proiect, pana asteptatul civilizat prin diverse locuri pe unde o avea ea treaba.

Prin urmare exersam la coada la doctor, la coada la supermarket sau in finalizarea unui puzzle, cand se plictiseste si vrea sa abandoneze. Jocul chiar asa se numeste : antrenarea rabdarii.

Astazi ii zic ca am comandat ceva de pe net si o sa vina in doua zile si o sa-i placa foarte mult surpriza. Nu isi mai gasea locul...dupa 20 000 de intrebari despre forma, consistenta si utilitatea cadoului, s-a asezat resemnata in pat si mi-a zis: poti sa ma adormi si sa ma trezesti peste doua zile?



2 comentarii:

  1. Eu cred că exersarea răbdării era importantă atât în vremurile când eram noi mici, când lucrurile curgeau parcă mai lin, și mult mai mult acum! Întrebarea de lal final e genială! Știu copii care a doua zi de dimineață pot mânca ceva și se trezesc noaptea să întrebe dacă e dimineață deja. Și eu care credeam că uită!

    RăspundețiȘtergere
  2. nu cred ca uita, doar ca sunt debusolati ca nu stiu unde au fost si ce s-a intamplat cat timp au dormit....:)

    RăspundețiȘtergere