vineri, 15 februarie 2013

Life saver: Nebulizatorul C28


Cred ca e cea mai buna investitie facuta pana acum. Cred ca e cea mai mare smecherie inventata de om pana acum. Nebulizatorul C28 de la OMRON luat de la Sensiblu acum vreo 2 ani ca era la promotie (am dat 200 ron) ne-a salvat de la complicatii serioase de multe ori.

Dupa ce l-am luat, a stat degeaba vreun an si ceva, l-am imprumutat la prieteni ca noi si racelile nu prea ne vedeam. Dar de cand a inceput gradinita....duduie!

Cel mai eficient este atunci cand il folosesc in faza incipienta: inca nu e racita "oficial" dar incepe sa stranute des sau incep niste muci aposi. Atunci pun repede 2 ml ser fiziologic plus 0.5 ml vibrocil si scapa de raceala. Am citit undeva (nu mai stiu unde dar sper ca n-am visat) ca virusii se agata cu niste carlige de mucoasa laringelui/faringelui si acolo incep sa se dezvolte, insa aburii inhalati fac sa se inmoaie mucoasa, astia pac! derapeaza si aluneca in stomac unde sunt neutralizati si gata, am fentat o raceala. Nu stiu cat e de adevarat, dar eu sunt convinsa, mai ales ca a functionat de cateva ori.

Cea mai "grea" reteta a fost asta:
1.5 ml ser fiziologic
0.5 ml vibrocil
0.5 ml dexametazona
0.5 ml gentamicina

Sper  ca asta sa fie si ultima. Insa e mare-mare diferenta cum se simte dupa aerosoli, fata de cum era fara. Alta grija de-a mea este otita. Otita apare cel mai frecvent atunci cand mucii se intaresc si cand copilul sufla nasul si e infundat, din cauza presiunii aerului secretiile se duc spre ureche si acolo, la intuneric si umezeala se nasc bacteriile, asa numita otita interna sau medie, dupa cum ti-e norocul. Ei si nebulizatorul asta, intotdeauna "dilueaza" mucii ca sa poata fi suflati si problema asta sa nu apara.

Am vazut ca are doua masti, una pentru copii si una pentru adulti, eu n-am incercat, oare o fi la fel de eficient si la mine?

In alta ordine de idei, eu m-am saturat de raceli. Inca zic bogdaprosti ca sunt raceli acceptabile, dar totusi...prea dese. Dupa ce termina raceala asta, sunt hotarata sa o imunizez pentru ca sunt convinsa ca sistemul imunitar e pregatit acum pentru intariri. O sa-i iau Oscillococcinum (am zis bine?) si as mai vrea inca ceva, o s-o intreb pe pediatra, la voi ce a functionat?

Apropo, sa nu uit: eu nu inteleg cum de se vorbeste despre intarirea sistemului imunitar la bebelusi/copii pana in doi ani...pai nu ai ce sa intaresti pentru ca sitemul nu e format, mai mult il dai peste cap cu siropurile alea imuno-stimulatoare. De abia dupa 2-3 ani cand se formeaza cat de cat, se poate vorbi de intarirea lui, ca pana atunci nu prea ai ce sa intaresti.

Si o veste buna: am facut sondaj printre mamici si se pare ca e asa: in primul an de gradinita/cresa e cel mai rau, cele mai nasoale raceli, gripe, etc. In anul doi tot sunt dar mai rare. In schimb la grupa pregatitoare/sau zero, cum vrei sa-i spui e foooarte rar si asa, niste raceli usoare. Eu nu spun ca nu exista exceptii, dar cam asta e tendinta centrala.

Deci, sa strangem din dinti si sa numaram zilele!:)


2 comentarii:

  1. Am decis sa ma feresc de imunostimulatoare, pana la urma. Nebulizatorul ala e aur curat intr-adevar. Eu am avut unul cu ultrasunete si s-a stricat, ragalia dracului, la 2 utilizari.
    Acu as lua si eu tot unul din asta. Sa vedem, poate prind o promotie.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu oricum "bantui" in perioada asta prin farmacii, daca vad ceva, iti dau de veste

    RăspundețiȘtergere