duminică, 13 mai 2012

Saptamana PSI


Daca tot am fost vineri la Carturesti pentru seminarul despre vise, am zabovit in librarie si am rasfoit doua carti:

  1. Boala ca şansă. Cum să descifrăm mesajul ascuns al bolii de Ruediger Dahlke
    Pe mine m-a atins pentru ca am fost învăţaţi în copilărie că boala este ceva rău, de care trebuie să scăpăm cât mai repede insa autorul acestei cărţi, reuşeşte să ne convingă că paharul este totuşi pe jumătate plin, că boala este în acelaşi timp o şansă. Prin intermediul unui organ sau regiuni a corpului, sufletul încearcă să ne aducă la cunoştinţă o durere, o tensiune, o lipsă, într-un cuvânt o problemă nerezolvată. Dacă ştim să descifrăm mesajul ascuns al bolii avem toate şansele să ne eliberăm de ea. Pentru fiecare zona a corpului cu problema descrie posibile conflicte din interior si mai ales enumera niste intrebari la care ar trebui sa reflectezi pentru a te apropia de cauza. Pe de alta parte, am fost dezamagita ca nu era absolut nimic despre migrene si daca asta nu e boala functionala, nu stiu care mai este. Sau poate nu m-am uitat eu bine, o sa mai verific.

  2. Nevroză balcanică de Vasile Dem. Zamfirescu. Nu stiu ce cauta pe acolo, ca am inteles ca va fi lansata oficial saptamana viitoare dar sa trecem peste asta, eu am frunzarit-o putin si am retinut doua idei destul de pertinente: 1. noi ca popor suntem stapanati de ura de sine (rusinea de a fi roman, lipsa totala a patriotismului, emigrarea pe capete si atitudinea umila in contactul cu cetatenii lumii civilizate aka Europa de Vest, SUA, etc) si asta e cumva explicabil prin faptul ca toata istoria noastra am cam fost supusi, cuceriti, cotropiti, mai toata istoria noastra de diversi: romani, turci, austro-ungari, rusi (prin comunism), s.a.m.d astfel incat cumva furia asta ancestrala acumulata si reprimata s-a intors in momentul de fata catre interior (ura de sine, auto-invinovatire, lipsa increderii in sine, supunere) fie se proiecteaza in exterior (agresivitate, invidie, tendinta de a nu avea idoli, lideri, eroi sau de a-i terfeli, a-i anula) iar a doua idee si cea mai importanta :) este ca un indicator important despre o natiune este comportamentul la volan si aici comentariile sunt inutile, faptele vorbesc de la sine:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu