miercuri, 4 aprilie 2012

Codul bunelor maniere pe 2.0

Am vazut de curand cartea Codul bunelor maniere si tare m-a tentat s-o cumpar. Sunt curioasa daca exista o sectiune dedicata special interactiunii pe net. Ceva de genul: "Nu e politicos sa punem smiley face cand discutam cu persoane mai in varsta pe messenger". "Femeia inchide prima fereastra de chat si nu barbatul" etc etc

Eu am dileme existentiale in ceea ce priveste interactiunea pe net, mai precis pe bloguri.
  • e frumos sa scoti pe cineva din blogroll fara sa-l anunti? dar cand il adaugi?
  • poti sa dai copy&paste la un articol care ti-a placut, cu mentionarea sursei sau e permis doar link-ul si asta cu acordul persoanei?
  • e politicos sa raspunzi dupa o zi la un comment sau trebuie instantaneu/cat mai repede posibil?
  • daca dai pingback e o ofensa sau o onoare? ce inseamna sa abuzezi de pingback? de la cate link-uri in sus devine agasant?
  • daca nu primesti raspunsul la o intrebare pe un alt blog, inseamna (in mod subtil) ca nu esti dorit acolo?
  • daca e un subiect care te preocupa contrazici la owner pe blog sau il reiei la tine ? Se cheama ca furi subiectul?
     
Offf, bine ca nu am cont de fb sau twitter ca se complicau si mai tare lucrurile:)

4 comentarii:

  1. Pai, IMHO, as spune ca, din principiu, daca iti faci un blog doresti sa fii citit. Asta e o chestiune de logica elementara. Daca vrei un jurnal personal, il tii in google docs or something. Faptul ca iti doresti trafic e oarecum subinteles. In consecinta, daca cineva te adauga in blogroll, eu zic ca e cazul sa-i multumesti frumos, e un mod de a te lauda. Cand pui pe cineva in blogroll, spui "Uite, mie mi se pare interesant ce scrie omul asta, luati de cititi, poate va place". Mi se pare aberant sa te "ofusti" ca nu ti-a cerut voie sa faca asta.

    N-am scos pe nimeni din blogroll pana acum, dar probabil ca daca as face-o nu mi-ar mai pasa ca se simte "intr-un fel", ca ma va fi enervat suficient inainte cat sa o fac. :)

    Mie nu mi-a cerut nimeni voie, m-am simtit flatata de cate ori m-am regasit intr-un blogroll. Nici eu n-am cerut voie cuiva sa il recomand, mi se pare absurd si daca mi-ar cere cineva socoteala as incepe sa am indoieli legate de capacitatea lui de intelegere a online-ului si a lucrurilor, in general.

    Legat de C/p- cred ca e ok, cat timp mentionezi sursa. Nu vad de ce ai da c/p la un intreg articol dar, ma rog... e tot un mod de a promova un alt blog. Naspa e cand il copiezi si "uiti" sa spui de unde l-ai furat.

    Pingback-ul este sub controlul proprietarului blogului. Daca nu vrea, nu-l seteaza. Daca vrea sa-l stearga, la el sunt butoanele. Deci, nu-ti bate capul.

    Daca nu primesti raspunsul la PRIMA intrebare, mi se pare exagerat sa tragi vreo concluzie. Poate omul n-a vazut, poate n-a avut timp, ma rog... Daca scrii de cateva ori si esti ignorat... ori alegi sa devii mai interesant(a), ori te retragi (nu tu personal, in general, mi s-a intamplat si mie sa fiu ignorata de unul sau altul)

    Daca e un subiect care te preocupa... it's your choice. Daca discuti despre el in commenturi, esti oarecum limitat si in exprimare, si in vizibilitate. Pe blogul tau ai mai multa libertate. Nu inteleg ce inseamna "sa furi subiectul"? Nimeni nu e proprietar pe o tema, doar pe ceea ce a scris el despre asta. Adica daca eu scriu despre Basescu sunt nesimtita ca a scris altul inaintea mea? E absurd.

    RăspundețiȘtergere
  2. Maria, acum am gasit comment-ul tau in spam, nu stiu de ce a intrat acolo:(

    intr-o doara am verificat, eu m-am gandit ca daca am lasat comentariile la liber, se posteaza direct, nu mai trebuie sa-mi bat capul, dar uite ca la partea asta cu spam-ul nu m-am gandit...

    Imi cer scuze pentru incident, de acum o sa verific periodic si casuta de spam ca sa fiu sigura ca nu-mi scapa nimic.

    RăspundețiȘtergere
  3. De ce iti faci atatea probleme????? Actioneaza conform cu bunul tau simt si constiinta si gata....nu tb sa multumesti toata populatia Universului....

    RăspundețiȘtergere